2013. november 18., hétfő

T-Tapp - 10 napos kihívásom eredménye


(A cikk hatására sokan kedvet kaptatok a tornához, de hozzám hasonlóan mindenkiben számos kérdés van, hogyan is kell helyesen végezni a gyakorlatot, vagy van-e hozzá magyar segítség? Ebben Anna az illetékes, mindenkinek nagyon szívesen segít, kérlek, ha részletes segítséget szeretnétek kapni tőle a gyakorlatokat illetően, és sem a nála letölthető ingyenes e-bookban, sem az oldalán nem találtok kellő infót, kérdezzétek közvetlenül őt: Szabóné Szanyi-Nagy Anna: tappanjvelem kukac gmail.com.) Másfél héttel ezelőtt bemutattam nektek egy újfajta mozgásformát (katt ide az előzményekért!) ami most kezd ismertebbé válni talán Magyarországon. Még mindig leginkább angol nyelven érhető el, de mivel hazánknak is megvan már az első hivatalos T-Tapp edzője Szabóné Szanyi-Nagy Anna személyében, szerintem előbb utóbb magyar irodalma és főleg képanyaga is lesz ennek a tornának.

Anna oldaláról ingyenesen letölthető egy e-book (kattints ide, ha szeretnéd letölteni, aztán persze gyere vissza) :) melyből nemcsak megtudható, mi is ez a T-Tapp, hanem kapsz vele egy linket is egy videóról, mely tartalmazza az első 10 napos kihívást. Engem elsőre nagyon felvillanyozott a dolog, egyrészt a mozgássorozat is pont nekem van kitalálva: egy helyben állva, mindenféle ugrálás nélkül lehet végezni és a ritmusérzék totális hiánya sem jelent akadályt:) Napról-napra tudsz fejlődni, de ami a legjobb, hogy egy alkalommal mindössze három percet (igen, három) kell tornával töltened, és ezt naponta négyszer megtenni. Szokásomhoz híven gondolkodás nélkül belevágtam, és túl is vagyok az első 10 napos kihíváson.

Annától rengeteg segítséget kaptam (és mindenki más is megkapja, aki ír neki), részletesen elmagyarázta hogyan kell megcsinálni egyáltalán az alapállást, hogyan kell végezni helyesen a gyakorlatokat.

Amiről az e-bookban nem találtam infót, de nyilván számomra különös jelentőséggel bír, az az étkezés volt, ezért arról is érdeklődtem. Az a szuper hírem van, hogy ez a pár perces torna akkora újdonság a szervezet számára, hogy épp elég azt feldolgoznia, ezért az első hónapban nem is kell változtatni az étkezésen. Én a saját elveim szerint eszem, tehát nem is nagyon lenne mit változtatni, és mindenképp újabb pluszpont a szememben, hogy nem kell egy újfajta őrület miatt mindenféle tengeri moszatokat vagy turmixokat beszereznünk, hanem egyszerűen csak be kell építeni a tornát a már jól kialakított, megszokott hétköznapjainkba.

És akkor az eredmények, hiszen emiatt írok! Itt centiket és nem kilókat mérünk, hiszen folyamatosan izmosodik, alakul a test a gyakorlatok hatására. Én nem mértem meg mindent (bordák alatti rész, mellkas), tehát ezek az adatok hiányoznak az átlagolásból, de még így is 10 nap alatt, pusztán azzal, hogy naponta négyszer lezavartam egy három perces gyakorlatsort (egész pontosan minden alkalommal két sorozatot), összesen 13,5 centit karcsúsodtam! Ez fantasztikus eredmény szerintem, futással meg semmivel nem tudtam 10 nap alatt ilyen eredményt elérni, pláne nem úgy, hogy nem figyeltem nagyon szigorúan oda az étkezésemre.

A kihívások sokféleképpen variálhatók. Lehet időtartamot is növelni, vagy sorozatszámot, illetve ahogy nézem, vannak nehezített gyakorlatok is, de szerintem érdemes tökéletesen elsajátítani az alapokat, és az alapkihívásnál maradni, míg tökéletesen nem megy, aztán onnan lehet továbbfejlődni, "trükközni" :)

Én most annyit módosítottam, hogy a következő héten már nem kettő, hanem három sorozatot végzek egy-egy alkalommal. nem akarok túlzásba sem esni, olyat bevállalni, amit aztán feladok, mert túl megterhelő, haladok szép lassan, míg a megfelelő izmokat meg nem erősítem a továbblépéshez.

A tornát bárki elkezdheti, korra, nemre és bármiféle állapotra való tekintet nélkül:még kismamák is, amíg csak jólesik és nem okoz problémát.

Saját tapasztalatból szívből ajánlom mindenkinek, aki szívesen feszegeti a határait és az élet minden területén kedveli a megmérettetéseket:)

2013. november 6., szerda

Új mozgásformával ismerkedtem meg: T-Tapp

Egy kitűnő edzésforma


Szabóné Szanyi-Nagy Annával a könyveim kapcsán ismerkedtem meg, vagyis az olvasóm lett. Most viszont az élet úgy hozta, hogy én tanulhatok tőle, ugyanis Anna időközben az ország első (és ezidáig egyetlen) T-Tapp trénerévé képzete ki magát. Hogy mi a T-Tapp? Nos, bár hallottam már róla korábban, én is csak most ástam bele jobban magam a témába, de mindent megtudsz róla Anna honlapján (katt ide majd), és ahonnan azonnal le is tölthetsz egy e-bookot, melyből érthetően megtudhatsz mindent arról, mi is az a T-Tapp edzésforma. Anna ajánl neked egy 10 napos kezdő mozgásformát, mindössze 3 perc egyszerre - bárki ki tudja próbálni, akár most azonnal!- és ha végigcsinálod a 10 napot, majd eredményeidet elküldöd Annának, még sorsoláson is részt vehetsz. (Ehhez Anna készített egy táblázatot is, ahová felviheted az eredményeidet, a táblázat is letölthető innen. A legfőbb jutalom persze a centikben mérhető fogyás lesz. :)

Én már kipróbáltam... :) Ha megnézed a videót, és te is legyintenél, hogy hah, mi ebben a kihívás, akkor javaslom, utána csináld is végig, és a te véleményed is meg fog változni. Alig bírtam leülni-felállni utána. :):)

Ha kedvet kapsz hozzá, akkor irány Anna oldala, mindenképp töltsd le az ajándék e-bookot (ingyenes!), tudj meg minél többet. Nekem nagyon szimpatikus ez a mozgásforma, hiszen sosem szerettem az ugrálós "kiköpöm a tüdőmet a végére" gyakorlatokat. A kedvencem a jóga, a callanetics (ha energiatúltengésem van, akkor a futás is), és ahogy tapasztalom, a T-Tapp is kitűnően illeszkedik a nyugis kedvenceim sorába. Most, hogy sajnos délután ötkor már töksötét van és átállt a szervezet is téli üzemmódra, nem lehet késő estig kinn tenni-venni a kertben, kifejezetten jólesik egy kis benti testmozgás.

Ha kedvet kapsz hozzá, Anna hírlevelére feliratkozva arról is mindig értesülhetsz, hogy hol tart edzést, hogyan, mikor tudsz személyesen is találkozni vele.

Tappolásra-Tappanásra fel:)