csütörtök, augusztus 21, 2014

Gödörbe vetett krumpli, betakarítás - MOST KIDERÜL, MŰKÖDIK-E?


Eljött a nagy nap. Hosszú hónapokon át gondoztam a kis "ágyást", rendszeresen dokumentálva itt a blogban az eseményeket. Nem biztos, hogy teljesen jól csináltam, de azt a módszert alkalmaztam, hogy amikor elég hosszú volt már a krumpli szára, óvatosan letördeltem róla a leveleket, hogy csak a szár és a csúcsán pár levél és a virágot hozó rész maradjon, a többit pedig feltöltöttem földdel, szalmával, komposzttal, ami adódott éppen.

Locsoltam is, ha jött egy-két bogár, attól megszabadítottam és vártam.

Múlt hétig. Akkor eljött a legizgalmasabb pillanat: mivel elszáradt a lomb, eljött a betakarítás ideje, és a válasz, vajon érdemes-e gödörbe vetéssel, kis helyen nagy mennyiségű krumplit termeszteni, pontosabban, ez csak legenda, vagy működik is -e a módszer?

A fényképes beszámolóból minden kiderül. 










Szoó Judit2014.08.23 14:03:20
Igen, gyakorlatilag én is így jártam. BIztosan van valami trükkje, nekem az a bajom, hogy teljesen egyértelműen sehol nincs leírva, hogyan is kell ezt csinálni? Volt, hogy letördeltem a leveleket, volt, hogy nem... Vajon hogyan kellett volna?

És ez az, amit én sem értek: ha nem is lett extra termés, rendben van, na de az alján miért nem fejlődtek ki rendesen a gumók? Ez kapott trágyát, vizet, minden adott lett volna, és mégis silány kis vackok lettek.

Ehhez képest a magaságyás tizenvalahány kilója teljesen jó volt, pedig azzal is elégedetlen voltam először... Szerencsére nekem is van még egy harmadik ágyásom is, úgyhogy teljesen idén sem maradunk krumpli nélkül, de sajnálom, hogy ez nem vált be, olyan egyszerű lett volna.
 Info  Töröl
Fodornekati2014.08.22 20:59:07
Szia Judit!
Hát az én kedves párom is megpróbálta,mivel a neten csak jót olvasott róla.Egy kis területen elrakott hat bokrot,úgy csinált mindent ahogy megvolt írva,de mire a betakarításra került volna sor sajna annyi talán volt alatta mint amint elrakott,De nem baj egy próbát megért,és a többi hagyományosan elrakott krumpli alatt azért szépen termett.Köszi figyelmedet és üdvözöllek.Kati. 
 Info  Töröl

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése