vasárnap, július 06, 2014

Miért csak virágzik, de nem hoz termést a tök/cukkini/patisszon?


Ez a kérdés két éve az én életemet is megkeserítette. Előtte még sosem fordult elő, hogy hozta, hozta a virágokat a cukkini és a patisszon is, de kis terméskezdemény egyiken sem jelent meg.

Boriska unokatesómat kérdeztem a kérdésről, mi ütött szerinte idén a növényeimbe? A válasz, mint mindig most is egyszerű volt, bár magamtól sosem jutott volna eszembe:

- vagy kevés a méh, ezért nekem kell fogni egy ecsetet és egyik virágról a másikra átvinni a virágport

- vagy sok volt az eső, vagy fentről locsoltam, és kimosódott a virágpor, az eredmény ugyanaz: nem lesz termés.

Nálunk egyértelműen a B variáció volt az ok, mert méhünk van bőven: azon a nyáron újítottam egy esőztető rendszert, ment hajnalban és este is, biztos, hogy minden utolsó virágporszemet is kimostam szegény virágokból.

Azóta tudom, hogy tökfélét, uborkát sosem locsolunk felülről, hanem mindig csak közvetlenül a tövét. A beporzást szerencsére elvégzik a méhek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése